KAPAT X
Popüler Aramalar
Tüm Haberler
Haber Galerisi

MEVKA, Endonezya Pazarındaki Ticari Fırsatları Ele Aldı

25 Aralık 2018
Okunma Sayısı: 2015

Mevlana Kalkınma Ajansı, Konya Ticaret Odası, Konya Sanayi Odası ve Konya Ticaret Borsası işbirliği ile TR 52 Karaman-Konya Bölgesi’nin dış ticaret ortamının iyileştirilmesi, bölgede yer alan işletmelerin ulusal ve küresel düzeyde daha rekabetçi hale getirilmesi ve Konya iş dünyasının Endonezya pazarındaki ticari fırsatlar hakkında bilgilendirilmesi amacıyla “Endonezya Pazarında Ticari Fırsatlar” konulu bir panel düzenledi.

Moderatörlüğünü Selçuk Üniversitesi Akören Ali Rıza Ercan Meslek Yüksekokulu Dış Ticaret Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Burak Ceran’ın yaptığı panelde, Ticaret Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Okan Öztürk, Ticaret Bakanlığı İhracatı Geliştirme Uzmanı İrem Ekmekçi Konuk ve bölgeyle yakın ticari ilişkileri olan Doriva Çikolata İhracat Müdürü Muhammed Nurullah Uzun panelist olarak yer aldı.

Konya Ticaret Odası Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen panelin açılışında konuşan Mevlana Kalkınma Ajansı Genel Sekreter V. Savaş Ülger “Ajans olarak, bölgemizin dış ticaret ortamının iyileştirilmesi ve bölgede yer alan işletmelerin ulusal ve küresel düzeyde daha rekabetçi hale getirilmesi amacıyla daha önce Rusya, Kuzey Afrika, İran, Polonya, Tayvan, Latin Amerika ve Katar gibi ülkelerdeki pazar fırsatlarını konunun bizzat mutfağında yer alan uzman isimlerle değerlendirmiştik. Bugün de Endonezya’daki ticari fırsatlar hakkında bizleri ayrıntılı olarak bilgilendirecek uzman isimlerle bir aradayız. Panelistlerimiz arasında şehrimizden Endonezya’ya en fazla ihracatı gerçekleştiren firmanın bizlerle tecrübelerini paylaşacak olmasını bu pazarda yaşanılan sorunların ve fırsatların birinci ağızdan dile getirilmesi bakımından son derece önemli bulduğumuzu da ifade etmek istiyorum. 2017 yılı sonu verileri ışığında şehrimizle Endonezya arasındaki ekonomik verilere baktığımızda Konya’da 49 ülkeden, 282 adet yabancı sermayeli firma mevcutken baskın sermayesi Endonezya olan firmanın bulunmadığını görüyoruz. Konya’nın toplam ihracatı 1,55 Milyar Dolar iken Endonezya’ya olan ihracat 4,75 Milyon Dolar’dır. Bu rakamla Endonezya, toplam ihracatımızın %0,3’ünü oluşturmakta ve ihracatımızda 64. sırada yer almaktadır. Konya’nın toplam ithalatı 1,05 Milyar Dolar iken Endonezya’dan yapılan ithalat 8,14 Milyon Dolar’dır. Bu rakamla Endonezya, toplam ithalatımızın yaklaşık %0,8’ini oluşturmaktadır. Şehrimizin Endonezya ile olan dış ticaret açığı ise 3,4 Milyon Dolar’dır. Endonezya, hem nüfus olarak hem de ticaret hacmi olarak çok büyük bir pazar olmasına rağmen şehir olarak bu pazardan yeteri kadar pay alamadığımızı görüyoruz. Bu pazardaki payımızın artırılması gerektiğini ve bölgemiz sanayicilerinin gerek yeni pazarlara ulaşmaları gerekse de mevcut pazarlarındaki paylarının artırılması noktasında kurum olarak üzerimize düşeni yapmaya hazır olduğumuzu özellikle ifade etmek istiyorum” ifadelerini kullandı.

Açılış konuşmasının ardından kürsüye gelen Ticaret Bakanlığı İhracatı Geliştirme Uzmanı İrem Ekmekçi Konuk, katılımcılara yönelik olarak yapmış olduğu sunum eşliğinde Ur-ge desteği, pazar araştırması ve pazara giriş desteği, yurtdışı ve yurtiçi fuar desteği, marka – Turquality desteği hakkında ayrıntılı bilgiler verdi. Ticaret Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Okan Öztürk de yaptığı konuşmasında Endonezya pazarının çok büyük bir pazar olduğunu ve Konyalı sanayicilerin bu pazardan çok daha fazla pay alabileceğini ifade etti. Doriva Çikolata İhracat Müdürü Muhammed Nurullah Uzun ise firma olarak pazara nasıl girdiklerini, ihracatlarını nasıl artırdıklarını ve Endonezya pazarında yaşadıkları tecrübeleri katılımcılarla paylaştı.

Panel katılımcılardan gelen soruların panelistler tarafından cevaplandırılmasıyla son buldu.