EN

Destek Programları

2013 Yılı Doğrudan Faaliyet Desteği Programı

15 Şub 2013 / Geçmiş Destekler

2013 Doğrudan Faaliyet Desteği Sonuçları

2013 doğrudan faaliyet desteği programı çerçevesinde bu güne kadar sunulan başvuruların değerlendirme süreçleri tamamlanmış olup, yapılan değerlendirmeler sonucu 'başarılı' bulunan başvuru listesi aşağıdaki gibidir. Program bütçesi tamamen harcanmamış olup başvurular 29 kasım 2013 tarihine kadar devam edecektir.

Başarılı bulunan başvuru sahipleri ile yapılacak sözleşmelerin imzalanma takvimi, istenecek evraklar ile ilgili dokümanların listesi ajans internet sitesinde daha sonraki günlerde ilan edilecektir.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

SIRA NO

PROJE NO

BAŞVURU SAHİBİ

TD TALEP ADI

1

5

HÜYÜK İLÇE GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ

ORGANİK HÜYÜK ÇİLEĞİ ÜRETİMİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE İHRACAT KANALLARI VE LOJİSTİK ÇALIŞTAYI

2

6

KARAMAN TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ

KARAMAN LOJİSTİK MERKEZ PROJESİ VE FİZİBİLİTE ETÜDÜ

3

7

KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

KARAMAN İLİNDE ELMACILIK FAALİYETİNİN EKONOMİK VE YAPISAL ANALIZI

Mevlana Kalkınma Ajansı,TR52 Bölgesi 2010-2013 Bölge Planı'nın amaçları doğrultusunda Doğrudan Faaliyet Desteği Programı kapsamında uygun proje başvurularının sunulması amacıyla 25 Mart 2013 tarihi itibariyle 500.000 TL tutarında Mali Destek Çağrısına çıkmış bulunmaktadır.

Kamuoyuna ilanen duyurulur.

Doğrudan Faaliyet Desteği Programıhakkında detaylı bilgi, başvuru rehberi, ekleri ve başvuru süreci ile ilgili bilgileri aşağıdaki bağlantılardan temin edilebilir.

Rehber ve Ekleri:

Doğrudan Faaliyet Desteği ProgramıBaşvuru Rehberi

Doğrudan Faaliyet Desteği Programı Broşürü

Doğrudan Faaliyet Desteği ProgramıBaşvuru Formu ve Ekleri (zip/rar)

MEVKA tarafından 25.03.2013 tarihinde yayımlanan ve TR52-13-DFD-01 Referans Numaralı Çağrı

DEĞİŞİKLİK – I

2013 Doğrudan Faliyet Desteği Rehberinde aşağıdaki şekilde değişiklik yapılmıştır.

Önceki Hali:

2.1.4 Maliyetlerin Uygunluğu: Destekten karşılanabilecek maliyetler

Uygun olmayan maliyetler

Bu programda hiçbir şekilde uygun maliyet olarak kabul edilmeyecek olan maliyet kalemleri aşağıda sıralanmaktadır:

1.Yararlanıcının nakdi olmayan insan kaynakları,

2.Yararlanıcının ve proje kapsamında görev alan kişilerin kusur ve ihmalleri sebebiyle doğacak olan ceza, zam, faiz ve sair giderler,

3.Borçlar, zarar veya borç karşılıkları,

4.Faiz borcu,

5.Hâlihazırda başka bir kapsamda finanse edilen kalemler,

6.Arazi veya bina alımları,

7.İkinci el ekipman alımları,

8.Kur farkından doğan zararlar(faturalar kesildiği, sözleşmeler yapıldığı tarih itibari ile TL olarak düzenlenmelidir),

9.Projenin uygulanmasına katılan kamu görevlilerinin maaşları[1],

10.Proje başlangıcından önce yapılan hazırlık çalışmalarının ve diğer faaliyetlerin maliyetleri,

11.Yararlanıcı ya da ortakları dışındakiler tarafından gerçekleştirilen maliyetler,

12.Salt Ajans ile yararlanıcı arasındaki sözleşmeye ve buna ilişkin mali ödemelere ilişkin her türlü vergi, resim, harç ve sair giderler[2],

13.Leasing giderleri,

14.Amortisman giderleri,

15.Üçüncü taraflara verilecek olan kredi/hibeler,

16.Deneme üretimleri haricinde hammadde maliyetleri,

17.Projenin uygulanması için danışmanlık hizmeti alımı,

18.Üretime yönelik canlı materyal (damızlık hayvan, tohum, fide, fidan vb.) ve hammadde (gübre, ilaç vb.) maliyetleri,

19.Birincil tarım faaliyetleri (canlı hayvan, fidan vb alımı),

20.Taşıtların alımı uygun maliyet değildir (zaruri hallerde uygulama süresince kiralanabilir).

21.Başvuru sahiplerinin rutin işlerine yönelik faaliyetler,

22.Kamu Kurumu ve Kuruluşlarının başvuruları hariç olmak üzere KDV tutarı,

23.İdari Gider Maliyetleri.

Son Hali:

2.1.4 Maliyetlerin Uygunluğu: Destekten karşılanabilecek maliyetler

Uygun olmayan maliyetler

Bu programda hiçbir şekilde uygun maliyet olarak kabul edilmeyecek olan maliyet kalemleri aşağıda sıralanmaktadır:

1.Yararlanıcının nakdi olmayan insan kaynakları,

2.Yararlanıcının ve proje kapsamında görev alan kişilerin kusur ve ihmalleri sebebiyle doğacak olan ceza, zam, faiz ve sair giderler,

3.Borçlar, zarar veya borç karşılıkları,

4.Faiz borcu,

5.Hâlihazırda başka bir kapsamda finanse edilen kalemler,

6.Arazi veya bina alımları,

7.İkinci el ekipman alımları,

8.Kur farkından doğan zararlar(faturalar kesildiği, sözleşmeler yapıldığı tarih itibari ile TL olarak düzenlenmelidir),

9.Projenin uygulanmasına katılan kamu görevlilerinin maaşları[3],

10.Proje başlangıcından önce yapılan hazırlık çalışmalarının ve diğer faaliyetlerin maliyetleri,

11.Yararlanıcı ya da ortakları dışındakiler tarafından gerçekleştirilen maliyetler,

12.Salt Ajans ile yararlanıcı arasındaki sözleşmeye ve buna ilişkin mali ödemelere ilişkin her türlü vergi, resim, harç ve sair giderler[4],

13.Leasing giderleri,

14.Amortisman giderleri,

15.Üçüncü taraflara verilecek olan kredi/hibeler,

16.Deneme üretimleri haricinde hammadde maliyetleri,

17.Projenin uygulanması için danışmanlık hizmeti alımı,

18.Üretime yönelik canlı materyal (damızlık hayvan, tohum, fide, fidan vb.) ve hammadde (gübre, ilaç vb.) maliyetleri,

19.Birincil tarım faaliyetleri (canlı hayvan, fidan vb alımı),

20.Taşıtların alımı uygun maliyet değildir (zaruri hallerde uygulama süresince kiralanabilir).

21.Başvuru sahiplerinin rutin işlerine yönelik faaliyetler,

  1. Kamu Kurumu ve Kuruluşlarının başvuruları hariç olmak üzere KDV tutarı*,

*Kalkınma Bakanlığı, Bölgesel Gelişme ve Yapısal Uygum Genel Müdürlüğü’nün 23.07.2013 tarih ve 3747 sayılı yazısında ‘’il özel idaresi, köy, belediye, üniversite (vakıf üniversiteleri dâhil) ve kamu kurum niteliğindeki meslek kuruluşları (Türkiye İhracatçılar Merkezi, ihracatçı birlikleri vb) gibi kamu tüzel kişilikleri Anayasa tarafından belirlenmiş kurum ve kuruluşlar için Katma Değer Vergisi (KDV) giderleri uygun maliyet olarak kabul edilmelidir. Öte yandan kendi kanunlarında özel hukuk kişisi olarak düzenlenen sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları, organize sanayi bölgeleri ve küçük sanayi siteleri açısından Katma Değer Vergisi (KDV) uygun maliyet sayılmamalıdır’’ şeklinde belirtilmiştir.

23.İdari Gider Maliyetleri.


[1]Kamu görevlilerinin maaşları projede çalıştıkları süre oranında, belgelendirilmek koşuluylayalnızca yararlanıcıların ve ortaklarının(iştirakçi hariç) eş-finansmanı olarak kabul edilebilmektedir. Ayrıca, kamu görevlilerinin yolluk ve gündelik giderleri, bu rehberde ve ilgili kanunda belirtilen şartlara göre uygun maliyet olarak kabul edilebilir.

[2]Proje uygulaması ile doğrudan ilgili olmayan Ajans ve yararlanıcı arasındaki banka transfer ücretleri, noter masrafları ve vergiler gibi giderler ifade edilmektedir.

[3]Kamu görevlilerinin maaşları projede çalıştıkları süre oranında, belgelendirilmek koşuluylayalnızca yararlanıcıların ve ortaklarının(iştirakçi hariç) eş-finansmanı olarak kabul edilebilmektedir. Ayrıca, kamu görevlilerinin yolluk ve gündelik giderleri, bu rehberde ve ilgili kanunda belirtilen şartlara göre uygun maliyet olarak kabul edilebilir.

[4]Proje uygulaması ile doğrudan ilgili olmayan Ajans ve yararlanıcı arasındaki banka transfer ücretleri, noter masrafları ve vergiler gibi giderler ifade edilmektedir.

T.C

MEVLANA KALKINMA AJANSI

DOĞRUDAN FAALİYET DESTEĞİ ALMAYA HAK KAZANAN YARARLANICILARIN AŞAĞIDAKİ TABLODA BELİRTİLEN BELGELERİ HAZIRLAMASI GEREKMEKTEDİR. İLGİLİ DOKÜMANLARA BU DUYURU EKİNDE ULAŞABİLİRSİNİZ.

SIRA NO

2013 YILIDOĞRUDAN FAALİYET DESTEĞİ KAPSAMINDA SÖZLEŞME ANINDA GETİRİLMESİ GEREKENBELGELER LİSTESİ

KONTROL VAR/YOK

1

EK VI Mali Kimlik Formuve Proje Özel Hesabı İçin Düzenlenmiş Banka Hesap Cüzdanı Fotokopisi(Yararlanıcılar; Projeye özel olarak Türkiye Halk Bankası Konya Şubesi nezdinde, sadece proje harcamalarının yapılacağı bir hesap açacaklardır. Mali Kimlik Formu ve Hesap Cüzdanı Fotokopisi Türkiye Halk Bankası Konya Şubesi Tarafından Onaylanacaktır),

2

EK VII Kimlik Beyan Formu(Başvuru sahibinin yasal statüsüne göre, Kamu Kurum ve Kuruluşları İçin Kimlik Beyan Formu, Diğer Tüzel Kişilikler İçin Kimlik Beyan Formu veya Gerçek Kişilikler İçin Kimlik Beyan Formlarından uygun olanı doldurulmalıdır),

3

EK XII Mali Kontrol Taahhütnamesi(Başvuru sahipleri, bu belgeyiajans internet sitesindenindirip dolduracak ve banka onaylı olarak sözleşme imzalanması aşamasında hazır edeceklerdir.),

4

Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarından, destek miktarının %20'si (yüzde yirmi) kadar, proje süresinin tamamını kapsayacak şekilde kesin teminat mektubu (Ön ödeme talep edilmediği takdirde teminat verilmesine gerek yoktur),

Ajans tarafından teminat olarak kabul edilecek değerler;

a)Tedavüldeki T.C. parası(AjansınT.C. Ziraat Bankası Merkez Şubesi TR 59 0001 0001 6851 3651 7250 01 Nolu hesabınayatırıldığına ilişkin dekontun ibraz edilmesi gerekir)

b) Bankalar veya katılım bankaları tarafından verilen teminat mektupları,

5

Proje toplam bütçesinin binde9,48’i(dokuz, kırk sekiz) kadar Damga vergisinin Maliye veznesine yatırıldığına dair belge, Damga Vergisinden muaf ise muafiyete ilişkin belge (Damga Vergisinin yatırılması ile Ajansımızın bir sorumluluğu yoktur),

6

Sözleşme tarihi itibariyle Sosyal Güvenlik Kurumuna vadesi geçmiş borcu bulunmadığına veya borcunun yapılandırıldığına dair güncel belge (Kamu Kurum ve Kuruluşları için aranmaz),

7

Sözleşme tarihi itibariyle Vergi borcu bulunmadığına veya borcunun yapılandırıldığına dair güncel belge (Kamu Kurum ve Kuruluşları için aranmaz),

8

Sözleşme imzalamaya yetkili olunduğuna dair belge.(Noter onaylı imza sirküleri, Yetkili karar organlarınca alınmış yetki kararı, Görevlendirme yazıları vb), (Kamu Kurumları Noter onaylı imza sirküleri yerine Görevlendirme Belgelerinde Tatbiki İmza uygulaması yapacaktır),

9

Mevlana Kalkınma Ajansına borcu bulunan ilgililerin tüm borçlarını ödediklerine, yapılandırdıklarına ve/veya bu yükümlülüklerini tamamen yerine getirdiklerine dair güncel belge.

10

Hukuki statüsü, Kurum, Kuruluş, Dernek, Vakıf vb. olan yararlanıcıların hesap açmaya ve hesap üzerinde işlem yapmaya yetkili olduklarına dair, resmi yazı, kurul kararı, kaşe, mühür vb. getirmeleri gerekmektedir.

11

Ön Ödeme Talep Formu doldurularak sözleşme aşamasında teslim edilecektir.

Not: Sözleşme imzalama için İzleme ve Değerlendirme Birim Başkanı Şükrü ATÇEKEN’den randevu talep ediniz.İrtibatTel: 0332 236 32 90

2013 DFD 14 Kaynakçı Belgelendirme Merkezi Fizibilitesi

T.C.
MEVLANA KALKINMA AJANSI
2013 DOĞRUDAN FAALİYET DESTEĞİ SONUÇLARI


2013 doğrudan faaliyet desteği programı çerçevesinde son başvuru tarihi 29 kasım 2013’e kadar sunulan başvuruların değerlendirme süreçleri tamamlanmış olup, yapılan değerlendirmeler sonucu 'başarılı' bulunan başvuru listesi aşağıdaki gibidir.
Başarılı bulunan başvuru sahipleri ile yapılacak sözleşme belgeleri ilgili kurumlara gönderilmiştir.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

SIRA NO

PROJE NO

BAŞVURU SAHİBİ

TD TALEP ADI

1

5

HÜYÜK İLÇE GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ

ORGANİK HÜYÜK ÇİLEĞİ ÜRETİMİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE İHRACAT KANALLARI VE LOJİSTİK ÇALIŞTAYI

2

6

KARAMAN TİCARET İL MÜDÜRLÜĞÜ

KARAMAN LOJİSTİK MERKEZ PROJESİ VE FİZİBİLİTE ETÜDÜ

3

7

KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

KARAMAN İLİNDE ELMACILIK FAALİYETİNİN EKONOMİK VE YAPISAL ANALIZI

4

8

KARAMAN BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ İL MÜDÜRLÜĞÜ

KARAMAN ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ PLATFORMU OLUŞTURULMASI (SANAYİ DOKTORU)

5

9

KARAMAN İL GIDA, TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ

KARAMAN İLİ TARIM SEKTÖRÜ YATIRIM KILAVUZU

6

12

KARAMAN İL ÖZEL İDARESİ

KARAMAN İLİ HİZMET SEKTÖRÜ YATIRIM KILAVUZU

7

14

KONYA SANAYİ ODASI

TR52 BÖLGESİNDE KAYNAKÇI BELGELENDİRME MERKEZİ İÇİN FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI