2014 Yılı Mali Destek Programları

MENU
                                                   
“KAYS” SIKÇA SORULAN SORULAR ve CEVAPLARI
1.       
Başvuru Sahibi olarak Sistem’e kayıt olmaya çalışıyorum fakat “Girilen TC numarasına ait girdiğiniz bilgiler doğru değildir. Lütfen kimlik bilgilerini doğru olarak giriniz.” hatasını alıyorum. Bu hatanın sebebi nedir?
Kayıt Formu Ekranı’nda yer alan Adı, Soyadı, Cinsiyet ve Doğum Tarihi alanları, girilen T.C. Kimlik Numarası’na göre MERNİS üzerinden kontrol edilir. MERNİS’teki bilgiler ile kullanıcının girdiği bilgiler uyuşmadığı takdirde bu hata alınmaktadır.
Sistem’e kayıt olacak kişi nüfus bilgilerini doğru girmeden kayıt olamayacaktır.
2.       
Sistem’e giriş yaptım fakat e-postama onay kodu gelmedi, Sistem’i nasıl kullanacağım?
Sistem’e giriş yapan kullanıcının e-postasına onay kodu gelmektedir. Onay kodu bazı e-postalarda İstenmeyen Posta (JunkSpam) klasörüne düşebilmektedir. Kullanıcının İstenmeyen Posta klasörünü kontrol etmesi gerekmektedir.
Kullanıcı, e-postasına yeniden onay kodu göndermek için Sistem’e giriş yaptıktan sonra Ana Sayfa’da yer alan Onay Kodunu Yeniden Gönder düğmesine tıklanır.
Onay Kodunu Yeniden Gönder düğmesine tıklanmasına rağmen onay kodu kullanıcının e-postasına ulaşmadıysa Ana Sayfa’nın sol üstünde yer alan isim bilgisine tıklayarak yeni bir e-posta adresi girebilir. Yeni bir e-posta adresi belirtildikten sonra sayfa yenilenmelidir (F5 tuşu ile) ve tekrar Onay Kodunu Yeniden Gönder düğmesine tıklanmalıdır.
3.       
Kullanıcı adımı unuttum, Sistem’e nasıl giriş yapabilirim?
Sistem’e ilk kayıt olduğunuzda e-postanıza gelen onay kodu bilgisinin bulunduğu postada kullanıcı adı ve şifre bilgileriniz yer almaktadır.
4.       
Kullanıcı adımı değiştirmek istiyorum, nasıl yapabilirim?
Kullanıcılar, kayıt yaparken belirttikleri kullanıcı adlarını hiçbir şekilde değiştirememektedirler.
5.       
Bağımsız Değerlendirici rolüyle Sistem’e kayıt oldum, şimdi bir ajansın beni çağırmasını mı beklemeliyim?
Sistem’e Bağımsız Değerlendirici olarak kayıt olan kullanıcı öncelikle Ana Sayfa’da yer alan Değerlendirici Bilgilerini Güncelle düğmesine tıklayarak bilgilerini güncellemelidir. Bilgilerini güncelleyen kullanıcı bir Mali Destek Programı’nda değerlendirici olarak çalışmak için Ana Sayfa’daki Değerlendirici İşlemleri menüsünde yer alan BD Alım İlanı Başvuru İşlemleri’ne tıklamalıdır. Bağımsız Değerlendirici, ekrana gelen aktif alım ilanlarından, çalışmak istediği Mali Destek Programı’nı seçerek başvurusunu yapmalıdır.
6.       
MDP oluşturma sırasında İnsan Kaynakları ve Seyahat kalemlerinin toplamına kısıt koymak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim?
MDP oluştururken, Bütçe Kısıtı ve Maliyet Uygunluğu İşlemleri adımında yer alan “İnsan Kaynakları ve Seyahat Kalemleri Toplamının Toplam Bütçeye Oranı (%)* :” alana istenilen kısıt eklenebilir.
7.       
Başvurumu tamamladıktan sonra Sistem’e yüklediğim destekleyici belgelerimin çıktısını alamıyorum. Destekleyici belgelerime nasıl ulaşabilirim?
Ana Sayfa’da yer alan Başvuru İşlemleri / Başvurularım işlemi seçilir. Açılan listede tamamlanan proje başvurusunun Proje Adı kalın harflerle bağlantı şeklinde görüntülenmektedir. İlgili proje adına tıklanır. Sistem, kullanıcıyı, projenin tüm bilgilerinin yer aldığı bir ekrana yönlendirecektir. Bu ekranda yer alan Destekleyici Belge Listesi başlığı seçilir ve Sistem’e yüklenen tüm destekleyici belgelere ulaşılır.
8.       
Sistem’e yanlışlıkla BS ve/veya BD kullanıcısı olarak kayıt oldum. Bu durumu nasıl düzeltebilirim?
Sistem’e daha önceden BS olarak kayıt olan kullanıcı, BD olarak görev almak için kendisine BD rolünü ataması gerekmektedir. Bunun için Sistem’e giriş yaptıktan sonra ekranın sol üst köşesinde yer alan Adı Soyadı bağlantısına tıklamalıdır. Açılan ekranda Eklenebilecek Roller alanında yer alan rol seçilir ve Eklenen Roller alanına sürüklenir.
Sistem’e daha önceden BD olarak kayıt olan kullanıcı, BS olarak proje başvurusunda bulunmak için kendisine BS rolünü ataması gerekmektedir. Bunun için Sistem’e giriş yaptıktan sonra ekranın sol üst köşesinde yer alan Adı Soyadı bağlantısına tıklamalıdır. Açılan ekranda Eklenebilecek Roller alanında yer alan rol seçilir ve Eklenen Roller alanına sürüklenir.
9.       
Sistem’e hem BS hem de BD kullanıcısı olarak nasıl kayıt olurum?
Sistem’e Başvuru Sahibi (BS) veya Bağımsız Değerlendirici (BD) olarak kayıt olmak isteyen kullanıcı, Rolü açılır listesinde yer alan seçeneklerden Her İkisi seçeneğini seçerek bu iki rolü de kendisine atayabilmektedir.
10.  
Sistem’e birden fazla destekleyici belgeyi nasıl yüklerim?
Sistem’e birden fazla destekleyici belge .rar veya .zip dosya biçiminde oluşturularak, boyutu 10 MB’ı geçmeyecek şekilde yüklenebilir.
11.  
Sistemde Kimlik adımını geçemiyorum. Belirle düğmesine tıklayıp sicil numarasını, vergi kimlik numarasını veya T.C. kimlik numarasını girip sorguladığımda “Girilen bilgilere uygun kayıt bulunamamıştır.” uyarısını alıyorum. Ne yapmalıyım?
Sistemde başvuru sahibini belirlemek için ilk olarak ana sayfada ekranın sağ tarafında yer alan Kurum/Kullanıcı/Rol İşlemleri->Gerçek Paydaş İşlemleri veya Tüzel Paydaş İşlemleri seçilir, açılan sayfada Ekle düğmesine tıklanır ve Gerçek/Tüzel Paydaş Bilgileri formunda gerekli alanlar doldurulur. Ekle düğmesine basılır ve işlem tamamlanır. Başvuru İşlemleri->Başvurularım tıklanarak proje seçilir, Güncelle düğmesine tıklanır ve Kimlik adımından işlemlere devam edilir.
12.  
Başvuru işlemleri tamamlandıktan sonra proje bilgilerinde güncelleme yapabilir miyim?
Hayır, “Başvuru Tamamla” düğmesine basıldıktan ve tamamlama işlemine onay verildikten sonra proje bilgilerinde güncelleme yapılamaz. Bu nedenle, başvuru tamamlanmadan önce proje bilgilerinin son kez kontrol edilmesi gerekmektedir.
13.  
Başvuru ön izleme yaptığımda sistemden aldığım taslak başvuru formunda i,ş,ç,ğ,ö gibi harflerin düzgün çıkmadığını görüyorum. Neden? Bu sorunu nasıl düzelteceğim?
Türkçe karakterlerin sistemden alınan başvuru formunda düzgün görülmemesinin nedeni .pdf formatındaki dokümanı açmak için kullanılan Adobe Reader yazılımının sürümüdür. Bu sorunu gidermek için kullanılan Adobe Reader sürümünü güncellemek gerekmektedir. Örneğin, Adobe Reader’ın 9.2.0 sürümünü kullanıyorsanız 9.5.0 sürümüne yükselterek bu sorunu giderebilirsiniz.
14.  
Dış yazım editörlerinde(Örn. MS Word vb.) oluşturup kopyala-yapıştır yöntemiyle Sistem’e aktardığımız bilgilerin bazı kısımlarında eksiklikler oluyor. Neden? Bu sorunu düzeltmek için ne yapabiliriz?
Sistem’e bilgilerin düz metin olarak girilmesi gerekmektedir. Dış kaynaklarda oluşturulup kopyala yapıştır yöntemiyle bilgilerin Sistem’e eklenmesi durumunda belirtilen hatalar görülmektedir. Bu tür hataları engellemek için proje bilgilerinin Sistem’e direkt yani manuel olarak girilmesi tavsiye olunur.
“BİLTEK” SIKÇA SORULAN SORULAR ve CEVAPLARI 2
1.                 
14.04.2011 tarihinden sonra alınmış Teşvik Belgem bulunmaktadır. Ajansa sunmayı düşündüğüm proje kapsamında yer alan bazı, makine teçhizat teşvik belgemin eki global listede yer almaktadır. Bu bağlamda:
a)     Ajans’a proje başvurusunda bulunabilmem için Ekonomi Bakanlığına başvurup global listeden söz konusu makine teçhizatı çıkartmam mı gerekiyor?
b)    Yoksa Başvuru Rehberi eki EK-F-Yatırım teşvik taahhütnamesini doldurmam yeterli midir?
14.04.2011 tarihinden sonra alınmış Teşvik Belgesi bulunan potansiyel yararlanıcıların başvuruları hakkında:
a)     Ajans’a proje başvurusunda Ekonomi Bakanlığına sunulan global listeden söz konusu makine teçhizatın çıkartılması gerekmemektedir. Ancak Ajans desteğinden söz konusu makine teçhizat için faydalanılması halinde Yatırım Teşvik Belgesinden ilgili makine teçhizat için faydalanılamayacaktır.
b)    Başvuru Rehberi eki olan EK-F-Yatırım teşvik taahhütnamesini doldurmak yeterlidir.
Bunlarla birlikte uygulama aşamasında Ajansa sunulacak raporlama belgeleri eklerinde bulunacak faturalara Ajanstan Destek alındığına dair bir ibare kaşesi basılacaktır.
2.      
Mevlana Kalkınma Ajansının 2011 yılı Mali Destek Programı çerçevesinde yürütmüş olduğumuz projemize ait nihai rapor 25.01.2013 tarihinde verilmiş ve tarafımıza ödeme 05.03.2013 tarihinde yapılmıştır. Buna göre ajans’ın 2014 yılı programına başvurabilir miyiz?
Kalkınma Ajansları Proje ve Faaliyet Destekleme Yönetmeliğinin 10. Maddesinde (Değişik: RG.,16.11.2011, 28114) “ Aynı takvim yılı içerisinde yapılacak proje teklif çağrıları kapsamında bir başvuru sahibi, ilgili ajansa tek başına en fazla dört projesi için destek başvurusunda bulunabilir ve ilgili ajans bunlardan en fazla iki tanesine mali destek sağlayabilir. Bir takvim yılı içerisinde sözleşme yapılan kar amacı güden gerçek ve tüzelkişiler, proje uygulama döneminde ve sözleşmenin sona erdiği tarihi izleyen bir yıllık süre içerisinde aynı ajansa başvuramaz” denilmektedir.
 
Ancak; Kalkınma Bakanlığı’nın 26.03.2013 tarih ve 1530 sayılı yazısına göre “Yönetmelikte geçen “sözleşmenin sona erdiği tarih” ifadesi gelen kural olarak sözleşmede yazan proje bitiş tarihi olarak kabul edilir. Ancak sözleşmelerdeki, proje uygulama süresi ile sözleşme süresi kavramlarının farklılığı göz önüne alındığında, proje uygulama süresi sona ermiş olsa dahi yararlanıcının; Yönetmeliğin 4’üncü maddesinin 1’inci fıkrasının (ö) bendi, 35’inci maddesi ve 36’ıncı maddesinin 3’üncü fıkrasına göre proje uygulama süresinin bitimini müteakip ajansa nihai rapor sunmak ve gerektiğinde nihai rapora ilişkin eksiklikleri tamamlamakla yükümlü olması, aynı şekilde ajansın da yararlanıcı tarafından sunulan nihai raporu değerlendirmek, gerekirse eksiklikleri tamamlattırmak ve nihai ödemeyi onaylamakla yükümlü olması, işlemler süreci bakımında sözleşmenin yürürlükte kalmaya devam ettiği anlamına gelmektedir. Dolayısıyla sözleşmenin sonra erdiği tarihin; projenin sözleşme süresinden önce tamamlanması, sözleşme süresinde tamamlanması ve sözleşme süresinin değiştirilmesi hallerinde nihai ödemenin yararlanıcıya yapıldığı tarih olarak anlaşılması gerektiği, sözleşmenin feshedilmesi halinde ise sözleşmenin feshedildiği tarih olarak anlaşılması gerektiği anlaşılması gerektiği değerlendirilmektedir” denilmektedir.
 
Bu durumda, projenizin nihai ödemesinin yapıldığı tarihten itibaren bir yıl geçmediği için başvurmanız uygun bulunmamaktadır.
 
3.      
2014 Bilgi ve Teknoloji Odaklı Üretim Mali Destek Programı Rehberinin tanımlar kısmında “Lisanssız Elektrik Üretimi” tanımında “Bu program kapsamında İşletmenin kendi kullanımına yönelik elektrik üretimi kastedilmektedir” denilmektedir. 
a)     Bu ifadeden kastınız, bir tüketim biriminin enerji ihtiyacının üzerinde başvuru yapacak firmaların kapsam dışı olduğu mudur?
b)    Başka bir deyişle, hibeden yararlanacak firmalar, şebekeye elektrik satışında bulunma hakkına sürekli veya kısıtlı bir süre için sahip değiller midir?
2014 Bilgi ve Teknoloji Odaklı Üretim Mali Destek Programı kapsamında sunulacak olan bir başvurunun bir tüketim biriminin enerji ihtiyacının karşılanmasını da amaçlamaktadır.
a)     Rehberde belirtilen ibare ile proje yararlanıcısı enerji üreticisinin tüketimi/kullanımı olmadan sadece enerji üreterek satması ve bu yolla kendi kullanımı olmaksızın salt ticari amaçlı olmasına yönelik başvuruların uygun olmadığı kastedilmektedir. Hazırlanan projenin temel amacının salt satış amaçlı bir enerji üretimi olmayıp temelde yararlanıcının kendi kullanımına yönelik olması beklemektedir. 
b)    Hibeden yararlanacak firmaların bir yıl içerisinde enerji tüketiminde mevsimsel ve/veya dönemsel farklılıklar oluşabilir. Bu farklılıklar sırasında tüketici dönem dönem ilgili enerji sağlayıcısına kendi ürettiğinin fazlasını satabilir ve ihtiyacının arttığı dönemlerde satın alarak tüketebilir.